Forum portala Teretna-vozila.com - kamoni, njihovi vozači i prijevoz


12. Prosinac 2018., 10:36:08 *
Dobrodošli, Gost. Molimo, prijavite se ili se registrirajte.
Jeste li propustili aktivacijsku email poruku?

Prijavite se korisničkim imenom, lozinkom i duljinom prijave
 
   Forum   Pomoć Prijava Registracija  



 Str: [1] 2 3 4   Dolje
  Ispis  
Autor Tema: Torpedo TK 130 T7 4x4 (test, 1995.)  (Posjeta: 38906 )
0 Članova i 1 Gost pregledava ovu temu.
Johnny_IC
Administrator
Vozač
***
Offline Offline

Dob: 30
Lokacija: Rijeka
Postova: 5.101


...on the transmit...


WWW
« : 24. Veljača 2008., 21:40:32 »


Evo još nešto iz riječke nam tvornice "Torpedo". Radi se o modelu Torpedo TK 130 T7 4x4 koji je testiran u časopisu "Automania" iz 1995. godine

Izvor: Maketarstvo.net

Citat: Torpedo
"Prvi i jedini hrvatski kamion,uopće jedino vozilo koje se serijski proizvodilo kod nas. U to vrijeme su sa Torpedom išli na expediciju u A friku...pa ne znam kako je sve to završilo,i da li je kamion izdržao sve te neprilike,pijesak,monsunske kiše,potoke,blato..."

Citat: Borna
"Torpedo su radili u Rijeci,mislim po rumunjskoj licenci.Vozio sam se u njemu još kad sam radio preko student servisa.Nešto odvratno morao si imati otvorene prozore da se ne zagušiš od plinova koji su ulazili u kabinu,volan je bio jako dobar za treniranje ručnih mišića.Ako nisi znao nekad je u Zagrebu bila tvornica autobusa i mopeda."

Citat: Torpedo
"Ovaj o kome ja govorim je rađen po dokumentaciji TAM-a,za vrijeme domovinskog rata,i pretpostavlja se da ih je napravljeno par stotina"

http://img250.imageshack.us/my.php?image=beznaslova16cx2.jpg

http://img222.imageshack.us/my.php?image=beznaslova1zr4.jpg
Evidentirano

http://www.LMICARGO.hr - LMI Cargo - Međunarodni prijevoz tereta kamionom, Rijeka
Johnny_IC
Administrator
Vozač
***
Offline Offline

Dob: 30
Lokacija: Rijeka
Postova: 5.101


...on the transmit...


WWW
« Odgovor #1 : 02. Rujan 2010., 23:24:45 »


Najprije veliko hvala članu TORPEDO koji se je jednom davno raspitivao na ovom forumu za istoimene kamione te mi je tom prigodom poslao test koji slijedi.  icon_thumright icon_thumright

 biggrin biggrin biggrin



Dakle, godina 1995. i bivša Automania (iz koje se ustvari izrodio Kamion&Bus  Wink)... eh, da... šteta što to već nije ugledalo svjetlo dana, ali eto ga!










Evidentirano

http://www.LMICARGO.hr - LMI Cargo - Međunarodni prijevoz tereta kamionom, Rijeka
ivanstive
Vozač

Offline Offline

Dob: 33
Lokacija: Požega
Postova: 31



« Odgovor #2 : 05. Rujan 2010., 00:17:39 »

Evo da se ja malo nadovežem.
Kako sam polagao u vojsci a i samim time vozio navedeni kamion.
Dojmovi onako djeluje robusno dobro povlači, u drguj može da vrti  funny
E sad mane su mu užasno loše kočnice, treba stisnuti ali onako lagano pa sacekati malkice da pocne kočiti jer ako bi stisao kao sivonja onda bi se naglavio ali doslovno zadnji točkovi se podignu od zemlje.
Volan je super onako mali kao u autu.Buka užasna.
Za ratno okruženje bolje se ne nalaziti unutra jer je prednja šajba pleksiglas(mislim ali nisam stoposto siguran) a krov plastika,.Recimo po zimi zapeknu kočnice,kardan je jako lomljiv znam iz iskustva
Ugođaj u vožnji za mene vrhunski onako fora za voziti i ide dobro.
A i bila je još jedna kao novija linija od ovoga s prednjim rol barom,mali volan a ne kao na slici i s malo boljim kočnicama.
Stavim sliku ako nađem
« Zadnja izmjena: 05. Rujan 2010., 00:19:38 ivanstive » Evidentirano
Johnny_IC
Administrator
Vozač
***
Offline Offline

Dob: 30
Lokacija: Rijeka
Postova: 5.101


...on the transmit...


WWW
« Odgovor #3 : 07. Prosinac 2010., 11:18:51 »


Prenosim zanimljiv citat sa foruma zeljava-lybi.com u kojem se spominju upravo ovi kamioni...

Citat:
Netreba, znači do neki 1994-1995 su radili, a mi smo Torpeda dobili tako negdje 1994. iako su u Riječkoj tvornici radili i prije kamione:
Image
Te BVP:
Lako oklopno vozilo (LOV) ime je za porodicu oklopnih vozila koje je razvila hrvatska tvrtka Torpedo iz Rijeke. Početak razvoja je započet za vrijeme Domovinskog rata 1992., dok su prvi primjerci sišli s proizvodne trake 1993. Karakteristike ovog vozila bile su skromne: korištena je šasija već postojećeg kamiona Torpedo HV 4x4 TK-130 T-7 (pogon na sva četiri kotača), turbo dizel motor Torpedo BT6L 912S (snaga 97 kW), mogućnost prijevoza 8 vojnika pod punom ratnom spremom (ili 2 tone tereta). Oklopna zaštitu sačinjavale su varene čelične ploče koje su štitile od pancirnih metaka kalibra 7.62 mm ispaljenih sa 30 metara, te krhotina granata. Naoružanje je sačinjavao jedan mitraljez Browning M2HB (12.5mm), dok je svaki prevoženi vojnik imao mogućnost otvaranje vatre kroz vlastitu puškarnicu na boku vozila (4 na svakom boku).

Inačice:

* LOV-IZV - izviđačko vozilo
* LOV-Z - zapovjedno vozilo
* LOV-AKB - vozilo za atomsku-biološku-kemijsku zaštitu
* LOV-RAK 24/128 mm - vozilo sa ugrađenim višecijevnim raketnim bacačem
* LOV-UP1 - topničko izviđačko vozilo sa digitalnom mapom, GPS, termovizijskom kamerom
* LOV-UP2 - zapovjedno vozilo za topništvo
* LOV-ED - vozilo za elektronsko izviđanje i ometanje

Ovo je zadnja inačica TK 130 i ovaj je korišten u mimohodu Hrvatske vojske, znam po zadnjem dva slova OS, a po oznaci L pripada centru za obuku vozača u Požegi:



Stara verzija:
Vidi se da nema one cijevi, nema ukrasnu zaštitnu masku, itd

Izvor: http://zeljava-lybi.com/forum/index.php

I još neke fotografiej s istog foruma:



Evidentirano

http://www.LMICARGO.hr - LMI Cargo - Međunarodni prijevoz tereta kamionom, Rijeka
TORPEDO
Vozač

Offline Offline

Postova: 90


« Odgovor #4 : 11. Prosinac 2010., 16:56:42 »

najprije se zahvaljujem portalu "teretna-vozila",dobio sam kapu i moram priznati da je vrlo lijepa...
trudit ću se i dalje pisati i tražiti informacije o jedinom hrvatskom kamionu rađenom u rijeci,negdje sam pročitao da je u početnoj seriji preko 60% dijelova rađeno kod nas,a u kasnijim je taj postotak i rastao...
uključit ću se i u područje koje me najviše interesira,a to je povijest kamiona i prijevoza,posebno u našim krajevima...

i pozdrav svima
Smiley
Evidentirano
TORPEDO
Vozač

Offline Offline

Postova: 90


« Odgovor #5 : 13. Prosinac 2010., 20:26:03 »

prenosim citat iz foruma "paluba"....

Torpedo 130 T-7 4x4

Razvijen na osnovu terenskog vozila "TAM 110" uz određena tehnička poboljšanja, proizvodio se u riječkoj tvornici "Torpedo".
Nulta serija taktičkih terenskih vozila "Torpedo 130 T-7 4x4" proizvedena je u ožujku/martu 1992. godine. Udio domaćih komponenti u cijeni vozila iznosio je preko 60%, s tendencijom daljnjeg rasta u novijim serijama. U vozilo je ugrađivan domaći Dieselov zrakom hlađeni motor BF6L 912S, 20 posto snažniji u odnosu na prethodnika, koji mu je omogućavao visoku specifićnu snagu od 16kW/t i respektabilan dinamički čimbenik 0.91 pri svladavanju najvećih prirodnih i umjetnih prepreka. Razdaljinu od 400 metara potpuno opterećeno vozilo prelazi za 28 sekundi, što mu daje iznimnu živost na bojišnici. Uređaj za središnje prilagođavanje tlaka zraka u pneumaticima, omogućuje vozaču smanjenje tlaka zraka do 0,7 bara u tijeku vožnje. Svako vozilo prije isporuke je prolazilo svekolika poligonska ispitivanja i test-put od 200 km.

Inaćica "Torpedo 130 T-7 4x4 WINTER" ima ugrađen specijalni uređaj za odmrzavanje dizel goriva na niskim temperaturama i dodatni branik za kretanje po neraskrčenim terenima.

Jača inaćica vozila "Torpedo 151 T-10 4x4 DEFENDER" sa svjetskim proizvođačem s motorom od 150 KS, osigurava veću nosivost i vuču topništva na terenu, permanentni pogon na sve kotače te u punom smislu zadovoljava - NATO standard.




Evidentirano
TORPEDO
Vozač

Offline Offline

Postova: 90


« Odgovor #6 : 15. Prosinac 2010., 21:29:08 »

opet interesantna priča o torpedu sa drugih foruma...

vatrogasacST wrote:
(...).A od domacih terenaca je najbolja hrvatska verzija Tama 110,i zove se Torpedo...još uvijek u sastavu snaga HV-a.....inace poboljsana verzija tama 110 sa motorom od 130 ks,te boljim kocnicama i ovjesom uopce..(...)

Torpedo je tvornica kamiona i traktora, i napravila je "TK 130 T7 4X4 WD" po licenci TAM-a, razlika je samo u domaćim djelovima i konjskim snagama, ja osobno sam ga odbio voziti jer ima prejak motor a karoseriju, odbojnike, i sve ostalo slabo, jedino su gume dobre, imaju tvrdi umetak, tako u slučaju pucanja gume na probuđšenoj gumi možeš se izvuć s bojišta na tom gumenom oplatku ali je zato smrt mjenjati unutrašnju gumu, e da, i tapeciran je iznutra. Naime puca na gumi nakon određenog vremena dio gume s boka i odbacuje se, pa kamion počne se vozit na tvrdoj gumi debljini 30-tak cm. Vozio svih 6 verzija TAM-a 110 i sa svima sam zadovoljan. Možda prva verzija gdje s ručicama pališ blokade prednje i zadnje osovine nije bilo okej, a i imao je suprotni mjenjač.Za razliku od T-130 i T-150 (troosovinca).
Jedna od grešaka 130-tke je električna instalacija pa je u vožnji palila blokade i tu se trgale mase poluosovina, a druga što ima tvrdu kabinu pa je bilo malo bed, loš WEBasto koje ni na jednoj nije bilo ispravno. Te je često odlazila motorna kočnica, ili klapna ili sam ventili ili cilindar, crijeva su pucale iz šale dok Slovenska su duplo izdržavala. Često su se ukopali u mekom tlu jer je mašina bila pre jaka pa sve zbog brzine i neznanja vozača ukopavali sva četir kotača. Štange za vuču nisu bile nikakve i pigale su se po guranju vozila, 110-ku poguraš s drugom 110-tkom i upališ bez problema. Nikad nismo dobili upustvo za održavanje i laki remont vozila. U JNA je bilo loše jer su bili oni crni akumulatori koji su lako pucali i lako se kleme topile, ali HV kad smo imali bjele plastične akumulatore bilo je sve okej. Ako si ostao bez zraka na 130-tki nisi mogao otkočiti kočnice dok na 110 bez problema, jedan klin i jedna sigurnosnica, ili crijevo za napuhavanje s kamiona na kamion ali su u HV-u ta crijeva pokradena. Do micro filtetra u 110 si došao bez dizanja kabine dok na 130 moraš dić kabinu, centrifugalni uljni filter očistiš s šrafcigerom dok kod 130 trebaš čekić i izbijač. Zračni filter u 110 je uljni a u 130 suhi, itd... kao IC farovi, cerada, itd itd...

Imaš kakvu ideju, ako je 130 bolja, zašto je ročna vojska vozila 130 a profesionalni sastav, specijalne postrojbe i gardijske brigade vozile 110 gdje su većenimo nili profesionalni vojnici? Zato da neuništimo 130 ili zato što su bolje 110 iako za 110 se moralo naručivat djelovi iz Maribora?
A ktome, ako uzmeš da je kamion 110 napravljen 70-tih godina a 130 napravljena 1994. godine, dalje netreba prčat.

E da, još nešto nije valjalo kod prvih 130 (bez one maske koja ima izgled pletera) s podmazivanjem pa su odlazile bregaste osovine, ali je to riješeno u drugoj verziji ili trećoj, nemrem se sjetit.

Naravno, ovo je moje iskustvo s vojnim kamionima od 1989, pa do 2005. godine...
Evidentirano
Johnny_IC
Administrator
Vozač
***
Offline Offline

Dob: 30
Lokacija: Rijeka
Postova: 5.101


...on the transmit...


WWW
« Odgovor #7 : 16. Prosinac 2010., 08:47:38 »


@Torpedo
Da li se zna možda koliko ih je ukupno proizvedeno?
Evidentirano

http://www.LMICARGO.hr - LMI Cargo - Međunarodni prijevoz tereta kamionom, Rijeka
TORPEDO
Vozač

Offline Offline

Postova: 90


« Odgovor #8 : 17. Prosinac 2010., 18:11:26 »

danas sam razgovarao sa bivšim djelatnikom torpeda koji se sjeća proizvodnje kamiona,međutim on je više bio u programu "LOV"(lako oklopno vozilo) koje se temeljilo na bazi kamiona...
uglavnom,rekao je da koliko je njemu poznato i ono što je vidio torpedo radio motore,šasije,sanduk i kabinu...ono što nisu radili je prednji i zadnji most,to su kupovali od TAM-a,a i za mjenjač nije siguran,pa pretpostavljam da je ili kupljen od nekog stranog proizvođača,ili OPET od TAM-a?
probat ću pronaći kakav trag o tome?
navodno je proizvodnja bila pojedinačna,nije se radilo serijski na traci...a i o broju proizvedenih komada nisam uspio doznati,međutim to nije kraj moje potrage,svaki dan se doznaje sve više interesantnih detalja...
Evidentirano
Johnny_IC
Administrator
Vozač
***
Offline Offline

Dob: 30
Lokacija: Rijeka
Postova: 5.101


...on the transmit...


WWW
« Odgovor #9 : 18. Prosinac 2010., 21:31:29 »


Postoji nekakva literatura možda o samoj proizvodnji kamiona i/ili traktora Torpedo u Rijeci ili o samoj mlađoj povijesti tvornice Torpedo, i to otkada je već počela proizvodnja vozila, a ne oružja?

Inače, sjećam se da je nedavno (nije baš nedavno ali otprilike na ovogodišnje proljeće) u kinu Croatia bila tema u trajanju nekih cca 10-tak dana pod nazivom "Industrijska ostavština Rijeke" te je bio prikazan niz dokumentaraca svaki dan, zanima me da li znaš možda više o istima?

Evo i linka sa HRTa upravo s najavom o tim danima, međutim nekak čisto sumnjam da je i o vozilimabilo riječi...
=70733&tx_ttnews[backPid]=465&cHash=9f0156e725]http://www.hrt.hr/index.php?id=466&tx_ttnews[tt_news]=70733&tx_ttnews[backPid]=465&cHash=9f0156e725
Evidentirano

http://www.LMICARGO.hr - LMI Cargo - Međunarodni prijevoz tereta kamionom, Rijeka
TORPEDO
Vozač

Offline Offline

Postova: 90


« Odgovor #10 : 03. Prosinac 2011., 14:03:52 »

U ovoj temi bila mi je glavna misao pisati o domaćem proizvođaču motornih vozila,i o svemu što je proizvodio i radio kroz povijest.Danas sam naišao na jednu brošuru u kojoj se opisuje kamion TAM,a u podacima o motoru vozila ističe se da je tip Torpedo.Čuo sam da je Torpedo proizvodio motore za Tam 110,a "Rikard Benčić" visokotlačne pumpe goriva,međutim ovo mi je prva informacija da su se riječki motori ugrađivali i u komercijalne kamione Tam-a.
Prilažem sliku brošure,iako su slova dosta nejasna jasno se ističe ime Torpedo:)

[/URL]

Uploaded with ImageShack.us[/img]
Evidentirano
TORPEDO
Vozač

Offline Offline

Postova: 90


« Odgovor #11 : 03. Prosinac 2011., 14:10:43 »



Uploaded with ImageShack.us
Evidentirano
Johnny_IC
Administrator
Vozač
***
Offline Offline

Dob: 30
Lokacija: Rijeka
Postova: 5.101


...on the transmit...


WWW
« Odgovor #12 : 16. Kolovoz 2012., 17:58:38 »


Evo, nakon male rasprave na forumu oldschool.hr po pitanju Torpedo kamiona, stigla je još jedna fotka s interneta...


...i jedan citat by romyo
Citat:
Torpedov kamion je bio puno jači od Tam-ovog.
U jednu seriju Torpedovih kamiona se stavljao modificirani traktorski 6 cilindara motor.
Dosta agragata je bilo baš od traktora.
A što smo tad mogli imati ? Iskoristi ono što je na lageru.
U konačnici to je bio dobar kamion, kad se sve nesretne okolnosti zbroje.
[/size]

Citat:
Kad smo već kod Torpeda i dotakli smo se tih nesretnih godina,
valja napomenuti i jako puno prerada običnih komercijalnih kamiona, koji su nabrzaka prerađeni
doslovno preko noći, u vojna vozila, i koja su se pokazala jako dobra.
Vrijedni i dobri inžinjeri i radnici iz Torpeda.
Možemo biti ponosni na to.

http://www.oldschoolhr.com/forums/showthread.php?24122-malo-povijesti-EX-YU-autoindustrija-cakule&p=334433#post334433

Evidentirano

http://www.LMICARGO.hr - LMI Cargo - Međunarodni prijevoz tereta kamionom, Rijeka
TORPEDO
Vozač

Offline Offline

Postova: 90


« Odgovor #13 : 19. Kolovoz 2012., 08:18:38 »

Koliko je meni poznato TORPEDO kamione ima samo vojska,pa se pitam kako nalaze rezervne dijelove za njih?
Što se tiče mjenjača,mostova,poluosovina to još uvijek koliko znam proizvodi firma nasljednica TAM-a,ali što je sa motorom,jer on je u biti traktorski,ima 6 cilindara i turbinu,gdje za njega naći dijelove?
Evidentirano
Seljo
Vozač

Offline Offline

Dob: 46
Lokacija: Požega
Postova: 5.613


098 172 1081


« Odgovor #14 : 19. Kolovoz 2012., 08:34:11 »

MAkedonija! Za traktore koje je radila tvornica Torpedo, 4 i 6 cilindara, zračno hlađenje.... sve dijelove-sklopove itd nabavlja se iz Makedonije,postoje uvoznici jersu vjerovatno mašine iz Rijeke tamo ili samo licenca to neznam, ali znam dase za traktore torpedo sad dijelovi rade u Makedoniji icon_thumright
Evidentirano

...vjetar puše , šljive opadaju...na podu ih svinje spopadaju...tvoje mi se oči dopadaju...
 Tvoje oči ko farovi Fiće....ti si moje omiljeno biće Smiley
 Str: [1] 2 3 4   Gore
  Ispis  
 
Skoči na:  



Pokreće MySQL Pokreće PHP Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006, Simple Machines LLC Valjani XHTML 1.0! Valjani CSS!


Google visited last this page 11. Prosinac 2018., 23:54:10